آنالیز و بهینه سازی عوامل مخرب سئو گوگل

افزایش بازدیدی که موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت ما ارسال میکنند در حقیقت یکی از فرصتهایی است که ما میتوانیم در تجارت و یا کار خود از آن برای افزایش درآمد و فروش محصولات استفاده کنیم.
هزینه های فراوانی که شرکتها و صاحبان کسب و کار، که شیرینی درآمد حاصل از دیجیتال مارکتینگ را چشیده اند، برای بهینه سازی و افزایش سئو سایت خود میکنند گواه این مدعاست.
اما گاهی، در حالی که همه چیز خوب و آرمانی پیش میرود، ناگهان سایت شما از لینک اول و دوم صفحه اول گوگل به صفحه 10-12 یا حتی پایینتر منتقل می شود!!!
واقعیت اینجاست که گوگل الگوریتم های هوشمندی دارد که دائما سایت ها را بررسی می کند و اگر متوجه شود که سایتی در حال استفاده از روش های غیر قانونی ماننی کپی برداری محتوا و یا استفاده از اخبار و یا لینک های جعلی برای افزایش رتبه خود می باشد، سایت را در لیس سیاه قرار داده و هر چه رشته اید پنبه میشود.
بسیاری مواقع این اتفاق ناخواسته و از روی بی اطلاعی صاحب سایت رخ میدهد که با بررسی دائم محتوا و چکاپ اقدامات صورت گرفته جهت بهینه سازی سایت با جدیدترین قوانین گوگل میتوان از این مشکل پیشگیری به عمل آورد.
در اینجا به برخی عوامل سئوی منفی اشاره میکنیم:
تغییر الگوریتمهای رتبهبندی
یکی دیگر از عوامل باعث کاهش رتبه سایت شما در گوگل میشود تأثیر الگوریتمهای رتبهبندی به صفحات وب و تشخیص مرتبط بودن آنها با کلماتی که کاربران در این موتور جستجوگر جستجو میکنند .
تقریباً میتوان گفت بهصورت هفتهای در حال بهروزرسانی است پس ممکن است در بعضی از بهروزرسانیها سایت شما به دلیل رعایت نکردن نکات خاصی در مورد طراحی استاندارد و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجوگر امتیازهای منفی دریافت کند و این امر باعث کاهش رتبه سایت شما در بعضی از جستجوها و حتی بهصورت کلی شود.
همچنین در بعضی از موارد ممکن است سایتها و وبلاگهایی که به شما لینک دادهاند در این بهروزرسانیهای الگوریتم رتبهبندی گوگل ، کاهش رتبه پیدا کنند که این نیز باعث کاهش رتبه سایت شما در SERP یا صفحات اولیه نتایج جستجوی گوگل میشود.
جریمه شدن سایت شما به علت استفاده از فنهای سئو کلاهسیاه
درصورتیکه برای افزایش رتبه سایت خود در موتور جستجوگر گوگل و افزایش تعداد کاربرانی که از این طریق میتوانید برای سایت خود کسب کنید از ترفند های سئو کلاهسیاه ( Black hat SEO ) مانند افزایش تعداد صفحات سایت خود با استفاده از کدهای مخصوص و رباتها ، استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط تنها برای کشاندن مخاطب ، افزایش بیش از حد مجاز تعداد کلمات کلیدی مرتبط و … استفاده میکنید گوگل بهراحتی این فنها را میشناسد و ممکن است خیلی زود سایت شما را مجازات کند و بهطور کل سایت شما به کاهش رتبه زیادی محکوم شود.
لینکهای شکسته در سایت شما
یکی دیگر از دلایل از دست دادن رتبه سایت در موتورهای جستجو وجود لینکهای شکسته ( خراب ) در سایت می باشد. گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر از رباتهای خود برای دنبال کردن لینکهای موجود در صفحات وب و ثبت محتوای آنها استفاده میکنند. اگر این رباتها در سایت شما با لینکهایی روبرو شوند که خراب باشند و با رفتن به صفحه خطای ۴۰۴ ( وجود نداشتن صفحه مقصد ) مواجه شوند،یک امتیاز منفی بزرگ برای سایت محسوب میشود..