استراتژی سئو در بازاریابی بین المللی
زمانی که مخاطبان بین المللی هدف بازاریابی و فروش ما باشند، استراتژی های بهینه سازی و سئو کاملا تغییر میکند و بایستی استراتژی سئو در بازاریابی بین المللی مطابق با حوزه فعالیت ما تغییر کند.
برای درک بهتر استراتژی سئو در بازاریابی بین المللی ، مقاله زیر از سازمان میراث فرهنگی مثالی کاملا گویا می باشد.
حدود 98 درصد ازکل کاربران جهان برای استفاده از سرویسهای ویژه برای جستجو یا استفاده از خدمات مرتبط با کسب و کارو توسعه صنعت گردشگری از زبانهای بومی و محلی خود استفاده میکنند.
این رویکرد سبب ایجاد تحول و تغییر نگرش در بازاریابی و بهینهسازی موتورهای جستجوگر یا اصطلاحا SEO در صنعت گردشگری گردیده است.
این تغییرات عمدتا به شکل گیری سئو بینالمللی یا SEO چند زبانه درصنعت گردشگری و سفر انجامیده که بخش کاملا پیچیدهای ازمجموع فعالیتهای جاری در حوزه بازاریابی درانواع مختلف کسب و کار و تجارت است.
این تغییرات دربخش گردشگری و سفر ومقصدهای توریستی منافعی گسترده در پی داشته است.
برخلاف دههی گذشته و شروع فراگیر شدن استفاده از اینترنت، بخش اعظم کاربران اینترنت در سراسر جهان غیر انگلیسی زبان هستند که بیش از 70 درصد از کل کاربران جهان را شامل میشود.
امروزه مراجعه به روزنامهها برای یافتن آژانس گردشگری یا مسافرتی جای خود را به جستجوهای اینترنتی و وب سایتهای الکترونیکی داده است.
تجربه و آمار نشان داده است که مردم بیش از پیش برای تصمیم گیری در خصوص انتخاب و خرید کالا یا خدماتی که لازم نیست در محل فروشنده حاضر شوند، به جستجوی اینترنتی روی آورده اند.و حجم بالایی از خریدهای اینترنتی به اینگونه خدمات و کالاها اختصاص دارد.
از دیگر سو با افزایش سفرهای بین المللی و توسعه سفرهای برون مرزی؛ اکنون ارایه سایت های گردشگری برای تامین خدمات مسافرتی از مهم ترین اجزا درسیاست های استراتژیک بازاریابی در این صنعت مبدل شده است.
این مسئله به افزایش فعالیت های چند زبانه در بخش بهینه سازی موتورهای جستجو فعال در صنعت گردشگری ومسافرت انجامیده است.
بنابراین دیگر مهم نیست که هدف شما دربازاریابی اینترنتی معرفی و افزایش سهمتان در یک مقصد گردشگری باشد یا توسعه و راه اندازی کسب و کار گردشگری دریک منطقه بزرگ، درهرحال بخش مهمی از کار شرکتهای بینالمللی فعال در بخش SEO طراحی و تنظیم استراتژیهای اجرایی در کمپینهای SEO به چندین زبان است.
ارایه اطلاعات و خدمات مورد نیاز به مشتریان به زبانهای مختلف روسی ، آلمانی و چینی و ارایه پیشرفتهترین روشهای ارتباط آنلاین درصنعت گردشگری و سفر در منطقهای مشخص که آن زبانها درآن جا برد دارد، بخشی از فعالیتهای جاری درزمینه SEO چند زبانه درسطح بینالمللی است. افزون براین تامین امکانات ویژه برای ترجمه، بهینه سازی، تولید محتوا و توزیع یا انتشار اخبار درباره بازارهای گردشگری درمنطقه مورد نظر، بخش دیگری از تغییرات جاری دراین زمینه است.
با توجه به اهمیت محلی سازی یا بومی سازی بازارهای رسانهای و شبکههای اجتماعی که نقش مهمی در کسب بهره وری برای پیشبرد فعالیتها و بازار گردشگری در مقصدهای گردشگری ویا توسعه کسب و کارسفر دارد، راهکارهای بینالمللی درزمینه SEO برای یک مقصد گردشگری گاه 10 زبان را پوشش میدهد.
نتیجه گیری
با تعمیم مطالب فوق به سایر کسب و کارها و فعالیت ها، از قبیل توریسم درمانی، بازرگانی و صادرات محصولات، مشارکت در سرمایه گذاری و… به خوبی مشاهده میشود که در بسیاری از حوزه ها نیاز به طراحی استراتژی سئو در بازاریابی بین المللی در اولویت کسب و کارهایی است که مخاطب بین المللی دارند.