شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ ، به دست آوردن ترافیک وب سایت و یا کسب توجه به یک موضوع از طریق رسانه های اجتماعی است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی معمولا تمرکز بر تلاش برای ایجاد محتوایی دارند که بواسطه آن بتوانند توجه مخاطبین را در آن پلتفرم‌ها جلب و خوانندگان را تشویق به اشتراک‌گذاری آن در بین شبکه‌های اجتماعی کنند.

تبلیغ دهان به دهان الکترونیکی (eWoM) ، اشاره به هرگونه اظهارنظری دارد که مصرف‌کنندگان از طریق اینترنت (به عنوان مثال وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های فوری، فید‌های خبری) در رابطه با یک رخداد، کالا، خدمات، برند یا شرکت به اشتراک می‌گذارند.

زمانی که پیام اشاره‌ شده از کاربری به کاربر دیگر پخش و برفرض پیچیده شود، چون از یک منبع شخص ثالت و موثق می‌آید، نتیجه آن شکل‌گیری نوعی بازاریابی در رسانه رایگان در عوض رسانه پولی است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا  یکی از جدیدترین و بهترین راهکارهای بازاریابی در فضای مجازی است. بازاریابی تکنیکی در فضایی بی واسطه، سریع و با کمترین محدودیت.

استفاده از این متد بازاریابی می تواند برای شما مخاطبان بسیاری را به همراه داشته باشد و تجارت شما را در کوتاه ترین زمان زیر و رو کند. جذب مخاطب ، طرفدار و دریافت فوری بازخوردهای مستقیم آنها میتواند شما را از رقبا کاملا جدا نموده و افق های جدیدی را به روی شما بگشاید.

این روش به سئو سایت شما کمک شایانی می نماید.

شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، تویتر، آپارات و … ابزارهایی هستند که بستر لازم برای ارتباط شما با مخاطبانتان را به شیوه‌های مختلف و به صورت جمعی در فضای آنلاین فراهم می‌کنند.

همچنین حضور در این شبکه‌ها به رتبه و اعتبار وب‌سایت شما به عنوان نمایشگر هویت‌تان در فضای مجازی کمک شایانی می‌کند.

برخی خدمات

  • ایجاد حساب در شبکه‌های اجتماعی معتبر

  • شناسایی دقیق بازار هدف و تبلیغات مدیریت شده

  • به‌روز‌رسانی شبکه‌های اجتماعی با محتوای مناسب مبتنی بر زمان‌بندی دقیق

  • مدیریت و یکپارچه نمودن حساب شبکه‌های اجتماعی

  • پاسخ و جهت‌دهی به نظرات و پرسش‌های کاربران

  • افزایش در تعداد دنبال‌کنندگان (follower) صفحات شبکه‌های اجتماعی

    فیس بوک
    این شبکه اجتماعی که دستاوردی از دانشگاه هاروارد به حساب می‌آید، در فوریه سال ۲۰۰۴، توسط مارک زاکربرگ راه‌اندازی شد و در اوایل فقط توسط خود هارواردی‌ها قابل دسترسی بود و پس از مطرح شدن نام آن در دیگر دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها، فیسبوک تصمیم گرفت که این سرویس را به آنها هم ارائه دهد. سرانجام این شبکه اجتماعی آنقدر محبوب شد که تیم زاکربرگ تصمیم گرفتند که به صورت عمومی، این سرویس را به سراسر جهان ارائه دهند. این شبکه اجتماعی که دستاوردی از دانشگاه هاروارد به حساب می‌آید، در فوریه سال ۲۰۰۴، توسط مارک زاکربرگ راه‌اندازی شد و در اوایل فقط توسط خود هارواردی‌ها قابل دسترسی بود و پس از مطرح شدن نام آن در دیگر دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها، فیسبوک تصمیم گرفت که این سرویس را به آنها هم ارائه دهد. سرانجام این شبکه اجتماعی آنقدر محبوب شد که تیم زاکربرگ تصمیم گرفتند که به صورت عمومی، این سرویس را به سراسر جهان ارائه دهند. این شبکه با توجه به مخاطبان خود، بیشتر برای کسانی توصیه می شود که مخاطب خارج از ایران دارند.
    توییتر
    توییتر در مارس سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرد و اولین شبکه اجتماعی‌ای بود که مفهوم هشتگ را مطرح کرد. هشتگ ابزاری برای دسته‌بندی محتوا‌ها به حساب می‌آید که پس از تاثیرات مثبت آن بر میزان تعامل مخاطبان توییتر، شبکه‌های اجتاعی دیگری چون اینستاگرام، فیسبوک و گوگل پلاس هم تصمیم گرفتند که این امکان دسته‌بندی محتوا را به سیستم خود اضافه کنند. توییتر به خاطر اینکه بستر مناسبی برای اشتراک‌گذاری سریع اخبار و اطلاعیه‌ها است، برای بسیاری از کسب‌وکارها مفید واقع شده. به همین دلیل است که خیلی از کسب‌وکارها به آن رو آورده‌اند و از آن بهره می‌برند. توییتر را بیشتر برای تبلیغات اجتماعی، انتخابات ها، و کمپین ها توصیه میکنیم.
    اینستاگرام
    ینستاگرام در ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران تبدیل شد و به خاطر دسترسی راحتش توانسته بیش از بقیه شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد. از همان زمان عرضه اینستاگرام، اکثر کمپانی‌ها متوجه شدند که این شبکه اجتماعی بستر بسیار خوبی برای بازاریابی است. نه تنها برای کسب‌وکارهای B2C، بلکه برای کسب‌وکارهای B2B. به قدری این شبکه اجتماعی دست کسب‌وکارها را باز گذاشته که به راحتی می‌توانند با یک استراتژی مناسب، به سرعت خود را به مخاطبان هدفشان نشان دهند. این شبکه اجتماعی با قیمتی برابر ۱ میلیارد دلار، در آوریل سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد.
    لینکدین
    لینکدین که در سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرده است، از همان روز اول یک هدف را دنبال می‌کرد و آن هم این است که میان کسب‌وکارها و افراد مهم آنها ارتباط برقرار کند. این ارتباط می‌تواند برای یک فروش، استخدام یک کارمند و هر چیزی که به شغل مرتبط است، برقرار شود. کسب‌وکارها به خوبی می‌توانند در لینکدین مانور دهندبا یک استراتژی منسجم و متمرکز روی محصولات و خدمات، کسب‎‌وکارها می‌توانند به خوبی خود را در لینکدین مطرح کنند و بازخورد بی‌نظیری دریافت کنند. محیط لینکدین کاملا تخصصی و حرفه ای است و برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر محل تفریح یا طنز نمی باشد.
    گوگل پلاس
    گوگل پلاس که در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد، علیرغم شباهت هایی که با فیس بوک دارد، بیشتر بر روی تولید محتواهای جذاب تمرکز دارد و بستری است که محتواهای جذاب در آن به اشتراک گذاشته می شوند. گوگل پلاس در کشور ما، به خاطر تاثیر بر سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین خاطر است که معمولا در آن شاهد اشتراک‌گذاری لینک‌ها هستیم.
    تلگرام
    تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است و بسیار ساده و استفاده از آن رایگان است. تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ بیرون داد. می‌توانید از تلگرام در تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، ویندوز، ویندوزفون و لینوکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید به طور همزمان از تلگرام روی چندین وسیله استفاده کنید و تنها به یک شماره تلفن منحصربه‌فرد در تمام آنها نیاز دارید. با توجه به آنکه تلگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران می باشد، و امکانات فراوانی مانند انواع رباتها، نظر سنجی، پرداخت الکترونیکی و…. رتبه اول شبکه های اجتماعی در دیجتال مارکتینگ در ایران را داراست